Seniorzy w trasie

Do Peru najlepiej podróżować od marca do listopada. Pora deszczowa trwa od grudnia do marca a pora sucha od maja do września. Pozostałe miesiące kwiecień, październiki, listopad są przejściowe i nie są zbyt uciążliwe dla turystów. My byliśmy w Peru od 18 pażdziernika do 6 listopada 2023 r i nie trafiliśmy ani razu na deszcz, jedynie w Limie do południa było ciepło ale ze słońcem za chmurami , które po południu znikały i słońce operowało już intensywnie …

Boliwia Copacabana – boliwijski kurort nad Jeziorem Titicaca. Autokar zatrzymuje się tutaj na parę godzin w trakcie których można zwiedzić miasteczko, wspiąć się na najwyższy szczyt na skraju miasta z którego jest przepiękny widok lub wybrać się łodzią na wycieczkę na Wyspę Słońca. My zostajemy w mieście. Dla utrzymania dobrej kondycji wspinamy się na najwyższe wzniesienie. Podejście to dosyć stroma, kręta i kamienista ścieżka. Są to stopnie ułożone z dużych kamieni i niestety …

Kuba

Wakacje na Kubie rozpoczęliśmy  5 dniowym pobytem w Hawanie. Pierwszy dzień zaczął się wieczornym przyjazdem do miasta, ostatni zaś wyjazdem do Varadero po śniadaniu, więc tak naprawdę mieliśmy 3 dni na zwiedzanie Hawany.

HAWANA – port lotniczy Jose Marti jest spory kawałek drogi od miasta. Na lotnisku czekała już na nas taksówka ( poprosiliśmy o nią rezerwując apartament).